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Newsarchiv (Klick zum ausklappen)
von Skrindor in Shooter - News
23.03.2013 - 15:33 Uhr
Es wird knifflig. Erst führen wir noch ein paar Grabenkämpfe, merken aber schnell, dass es etwas komplizierter wird. Von prompt zu entscheidenden Situationen, in der es eigentlich keine Gewinner geben kann, hin zu moralisch fragwürdigen Handlungen. Aber seht selbst.

von Skrindor in Shooter - News
06.03.2013 - 13:42 Uhr
Auf dem Weg zur Bohrinsel. Nathan Spencer möchte sich dort mit seinem Vorgesetzten treffen und das Carrion Device übergeben.





Doch bevor er dies letztendlich machen kann, muss er sich noch über 2 Zisternenfelder im Offshorebereich kämpfen. Jede Menge Gegner, die etwas dagegen haben, Nathan einfach passieren zu lassen und seinen Job zu erledigen. Denen werden wir´s zeigen.



von Skrindor in Shooter - News
04.03.2013 - 13:40 Uhr
Wir nähern uns in großen Schritten dem Ende. In Folge 29 kümmern wir uns um die Abschaltung des ersten Flak- Geschützes, welches die Unterstützung aus der Luft verhindert. Und wie es natürlich sein muss, wird es auch entsprechend gut beschützt.





In Folge 30 kümmern wir uns dann entsprechend um das 2. Flak- Geschütz. Dieses wird von NOCH mehr Heinis bewacht.




Kämpfen klappt natürlich, das hin und herschwingen zwischen den Minen wird einem dann zum Verhängnis. Ist doch lächerlich.
von Skrindor in Shooter - News
03.03.2013 - 15:14 Uhr
Endlich geht´s nun auch bei Spec Ops: The Line weiter. Zur Erinnerung: Wir folgen 3 Soldaten, die auf der Suche nach einer Einheit sind nach Dubai. Dabei gehen sie den Ursprüngen eines Aufruhrs nach. In diesem Teil starten wir über den Dächern Dubai´s und erleben wieder ein heftiges Gefecht nach dem nächsten. Das Ganze gipfelt in einem grandiosen Fluchtszenario. Viel Spaß beim Anschaun.



von Skrindor in Shooter - News
02.03.2013 - 08:48 Uhr
Jaha! Nach nun unvorhergesehen längerer Pause (Reallife sucks!!!) geht´s endlich weiter. Viele hübsche LP´s warten noch auf uns, wollen sowohl aufgenommen, als auch gezeigt werden. Grade in diesem Moment konvertiert der nächste Teil Spec Ops: The Line und wird alsbald möglich hochgeladen.
Bis dahin schauen wir doch Nathan Spencer noch mal über die Schulter und vollenden sein nettes Abenteuer.

In Teil 27 helfen wir zunächst noch den Bibliothekaren Ruhe zu halten und die lauten und aufmüpfigen Kinder mit angemessenen Bestrafungen ruhig zu stellen, nur um dann nach einem Spaziergang im Park auf einen GIGANTISCHEN... ach, seht selbst.





In Teil 28 hingegen geht uns nach dem ... (schlauer Fuchs, den Kommentar hier unten zu lesen, um zu wissen, was ich in Teil 27 meinte ^^. Musste dir schon anschauen.) Na ja, nach einem etwas größeren Problem folgen nun mehrere kleinere.



von prophet in Dota 2 - News
13.02.2013 - 23:01 Uhr
Ein neuer Held - Tusk - betritt das Schlachtfeld. Außerdem ist Silencer jetzt im Tournament Captains Mode verfügbar, Medusa soll es nächste Woche sein. Ansonsten wieder einige Bugfixes und Anpassungen.










 
Dota 2 Update - February 14th, 2013
 
- Added Tusk!
 
GAMEPLAY
- Lina: Fixed Dragon Slave hitting units behind you.
- Mirana: Fixed some backswing behaviors with her spells
- Templar Assassin: Fixed Meld not removing collision.
- Troll Warlord: Fixed a case where ranged Troll Warlord can bash when attacking while transforming.
- Troll Warlord: Added a "fast" attack animation that will only trigger when his attack speed is above 210
- Fixed Orchid disabling Dagger at the end of its duration even if it was doing no damage.
- Fixed a recent bug with Poor Man's Shield that could infrequently cause it to not block hero damage
- Fixed some wave speed issues with Crypt Swarm, Dual Breath, Breathe Fire, Dragon Slave, Illuminate, Sonic Wave and Shockwave.
- Enabled Silencer in Tournament lobbies.
- Team Matchmaking now uses the Tournament lobby rules.
- Two-player Mid Only games now automatically spawn a courier.
- Enabled Medusa in Captain's Mode for Latest Version (will be enabled in Tournament Version the following week).
 
UI
- Updated look of the combat log and added language localization.
- Fixed bug where players who'd set themselves as Offline in Steam would still report their Rich Presence status.
- Players no longer display what hero they're playing in their Rich Presnce if they're in a private no-spectating game.
- Added a "Add Self to Roster" button that shows up for Team Admins that aren't part of their Team's Roster.
- The Game End panel now shows team names for games with teams.
 
VISUALS
- If Keeper of the Light dies with Recall active, the visual effect is now removed.
 
BOTS
- Fixed PL not being considered a Hard Carry for lane-selection and last-hit-deferring purposes.
- Fixed VS bot not having a large enough item build list.
- Bots will no longer dust Doppelwalk because it's sneaky.
- Bots will no longer buy invisibility detection for an enemy's item until they see that item in an enemy's inventory.
- Made Zeus bot slightly more likely to use Wrath of the Thundergod.
- When a player connects, we now only disable/make invulnerable heroes on the opposing teams (not units with bots like the Warlock Golem).
von prophet in Dota 2 - News
08.02.2013 - 20:02 Uhr
Das heutige Update beinhaltet die erste Version eines lange ersehnten Features: Team Matchmaking.
 
Dota 2 ist ein Spiel, dass dazu anspornt besser zu werden. Unsere Daten lassen darauf schließen, dass einer der besten Wege zum Verfeinern der eigenen Spielkünste das regelmäßige Spiel im eingeschworenen Freundeskreis ist. Unsere Daten zeigen auch, dass die Qualität von Spielen zwischen Teams von Freunden einfach höher ist. Und wir können Ihnen auch zu Ihrem Fortschritt genaueres Feedback liefern, wenn Sie Ihre Spiele mit einem festen Team von Freuden austragen.

Außerdem haben einige neue kosmetische Items den Weg in den InGame Shop gefunden. Darunter ein Set für Sandking und Doombringer, sowie ein Kurrier, der anlässlich der frisch angekündigten "Premier League Season 4" sein Aussehen stetig ändern kann. Zusammen mit dem Team Matchmaking wird ebenfalls noch die "Sprachen" Option eingeführt. Dies soll verhindern, dass man mit Menschen zusammengeworfen wird, deren Sprache man nicht versteht oder nicht lesen kann.

 
 
Dies ist unser erster, sich weiterentwickelnde Kurier; je mehr Spiele Sie aus der Premier-League verfolgen, desto mehr wird sich dieser Kurier wandeln. Und so werden Sie auch selbst zu einem besseren Menschen.

 

 
 







Die kompletten Patchnotes haben wir für euch bereits in einer eigenen News gepostet.
 
von prophet in Dota 2 - News
07.02.2013 - 22:35 Uhr
Silencer kehrt in den Captains Mode Heropool zurück, Team Matchmaking wird eingeführt und sogar das flehen der Communitiy wurde erhört und eine Sprachenoption für das Matchmaking wurde eingebaut. So sollt ihr kaum noch mit leuten zusammen spielen müssen, deren Schrift ihr nicht lesen oder deren Sprache ihr nicht Sprechen könnt.





Dota 2 Update - January 31st, 2013
 
- Added Team Matchmaking! Teams have a public rating based on their performance against other Teams.
- Added Language setting for Matchmaking!
 
GAMEPLAY
- Alchemist: Fixed Unstable Concoction AOE and Self impact behavior when there is a Magic Immune target.
- Batrider: Fixed Sticky Napalm being applied to Magic Immune units.
- Batrider: Fixed Sticky Napalm being removed by Magic Immunity.
- Bloodseeker: Fixed Rupture damage interval.
- Bloodseeker: Fixed being able to use potions during Rupture.
- Dark Seer: Fixed being able to cast Ion Shell on special units like Spirit Bear and Warlock's Golem
- Doom: Fixed Doom's interaction with MKB and Truestrike.
- Dragon Knight: Fixed Dragon Breath sometimes missing at very close range in Elder Dragon Form.
- Dragon Knight: Fixed Dragon Breath travel time being too slow.
- Gyrocopter: Fixed Call Down first and second impact slow values being swapped
- Keeper of the Light: Fixed Recall going off if Keeper died during the delay.
- Lone Druid: Fixed Spirit Bear's Entangle working against Ancients and Creep Heroes like Familiars and Warlock's Golem.
- Medusa: Fixed Split Shot hitting Nightmared units.
- Medusa: Fixed Mana Shield not blocking damage from Death Ward, Plague Wards, Serpent Wards and Wildkin's Tornado.
- Morphling: Fixed Morph transformation stopping if Morphling gets purged or cycloned.
- Shadow Fiend: Fixed Shadow Fiend gaining souls while dead
- Shadow Fiend: Fixed Shadow Fiend gaining souls from killing illusions.
- Spectre: Fixed Spectral Dagger sometimes creating invisible paths of targets it hit.
- Troll Warlord: Added Pseudo Random support for his Bash.
- Troll Warlord: Fixed Whirling Axes interaction with Roshan.
- Visage: Fixed Cleave hitting Familiars.
- Warlock: Fixed Flaming Fists hitting ethereal units.
- Weaver: Fixed various buffs Time Lapse did not remove.
- Witch Doctor: Fixed Paralyzing Casks bouncing off of couriers.
- Courier: Fixed courier not responding to deliver orders after having received a hold or stop order.
- Courier: Reduced stash interaction ranges to fix the courier not filling a bottle when entering and exiting the fountain area in a short time.
- Courier: Fixed the Deliver Items breaking if you used speed burst on the way to the stash.
- Fixed direct unit target spells having 24 less effective range.
- Fixed Dark Pact and and Kraken Shell not removing Sticky Napalm, Shadow Strike, Venomous Gale, Poison Nova and Viper Strike.
- Fixed Day/Night cycle duration as well as initial state being a bit off.
- Fixed some ability Backswing timing issues (Kunkka, Clockwerk, Timbersaw, Meepo, Pudge, Spiritbreaker, Sand King, Riki, Nyx, Lion, Pugna, Shadow Demon, Batrider).
- Orb of Venom now has the same stacking behavior with Lifesteal that Eye of Skadi does.
- Fixed Veil of Discord not getting applied to Magic Immune units.
- Fixed Veil of Discord getting dispelled by Purge/BKB/Cyclone/etc.
- Fixed Bloodstone charges incrementing while you are dead.
- Dropped, non-sharable items can no longer be destroyed by teammates.
- Fixed dominated units continuing their previous channeling spell.
- Enabled Silencer in Captain's Mode for Latest Version (will be enabled in Tournament Version the following week).
 
UI
- Added Language option for Matchmaking. You will find players when matchmaking that have selected the same language(s).
- Fixed buff refreshes not showing the correct swipe.
- Made Keeper's two Spirit Form abilities always visible but just disabled until he uses Spirit Form.
- The dota:// URL handler now supports lobbyid=<lobbyid> and accountid=<accountid> for creating game spectating links.
- Fixed autocast ability border not hiding when moving from a friendly unit to querying an enemy.
- When using smart tab switching, fixed not being able to cycle to controllable units if your currently selected using is dead.
- Players that play on a league game will now have access to that league pass.
- Fixed being able to pick or random an already repicked hero.
- Added an error message when pressing the courier deliver button and there are no items to be delivered.
 
WEBAPI:
- Added Team query to WebAPI. Query is GetTeamInfoByTeamID, params are start_at_team_id and teams_requested.
 
LEAGUES:
- Players that participate in Leagues will now have access to watch all games for said league in the tournament tab.
 
BOTS:
- Made Necrolyte bot more likely to use Death Pulse to heal himself.
- When considering purchasing an item and determining whether there's room in their inventory, bots will now consider whether the item will stack with an existing item.
- Bots will no longer sell a situational item in order to retrieve a situational item from their stash (fixes purchase thrashing).
- Witch Doctor will no longer use Maledict on non-hero units.
- Slightly lowered the maximum desire to attack a non-hero unit.
von prophet in Dota 2 - News
01.02.2013 - 07:10 Uhr

Keine neuen Helden, dafür wieder jede Menge Anpassungen und Fixes. Außerdem ändert dieses Update einiges an der Struktur von Dota 2, was die Dateien und den Code angeht. Das hat zur folge, dass laut Valve für einige Spieler die Ladezeiten spürbar kürzer werden. Durch die große Umstrukturierung fällt das Update mit 2 GB diesmal aber auch etwas größer aus.




Dota 2 Update - January 31st, 2013

 
 
This update has improved how Dota 2 is setup on your machine and will provide a significantly faster load time for most players. As a result of these changes, the update may take a while to download.
 
 
GAMEPLAY
- Fixed how magic damage is amplified when there are multiple sources of bonuses.
- Death Prophet: Fixed Exorcism healing never resetting.
- Enigma: Tightened selection area of Eidolons to make picking individual units easier when they clump
- Gyrocopter: Fixed Call Down not slowing magic immune units.
- Spectre: Spectral Dagger now properly trails invisible units.
- Spectre: Fixed various properties of Haunt illusions being incorrect.
- Tiny: Fixed Craggy Exterior working on illusions of Tiny.
- Visage: Fixed Roshan decreasing Gravekeeper's Cloak charges.
- Visage: Fixed Gravekeeper's Cloak not restoring its layers independently of one another.
- Warlock: Fixed Flaming Fist damage not leveling properly, damaging magic immune units, and having incorrect chance to proc.
- Fixed a bug with Radiance kill credit and illusions.
- Fixed Roshan no longer casting Slam to slow and damage nearby units.
 
UI
- The Smooth Drag option now works for anyone that's spectating (whether through DotaTV or as a broadcaster).
- Reduced waiting time in hero picker during All Random to 10 seconds.
- Reworked how your personal hero performance is done on your profile page (provide feedback here http://dev.dota2.com/forumdisplay.php?f=431).
- Added preview for summoned items like the panda and watcher golem to store and backpack.
- Added the ability to filter out empty teams from the team list.
 
BOTS
- Fixed some incorrect timing calculations that were causing bots to miss some last hits.
- Fixed Practice vs Bots not properly selecting the nearest server.
- Fixed Death Prophet bot to know about the true range of Crypt Swarm.
- Fixed bots thrashing selling a situational item (dust, wards, TP scroll) to purchase another situational item.
 
WEBAPI
- Added Captain's Mode Picks and Bans.
- Added ability upgrade order and times to each player.
- Added inventory for additional units (Lone Druid's Spirit Bear).
- Added an API for getting match details in the order they were recorded.
von prophet in Dota 2 - News
25.01.2013 - 11:41 Uhr
Der neuste Patch geht live und mit sich bringt er den neuen Helden "Troll Warlord". Ein Carry, der sich dadurch auszeichnet zwischen Ranged und Melee wechseln zu können. Ein Intro Video für ihn gibt es bereits von DotaCinema auf YouTube. Dort wird am besten erklärt, was er kann und wie er zu benutzen ist



Außerdem gibt es jetzt innerhalb des Clients einen Kalender in dem Turniere und Veranstaltungen sich eintragen können und es damit dem interessierten Zuschauer einfacher machen, diese Events zu verfolgen. Ob im Client oder per Stream.



In Sachen Spielmodi wurde auch etwas getweakt. Es gibt nun den All Random Modus, bei dem - wie der Name schon vermuten lässt - jeder Spieler einen zufälligen Helden zugewiesen bekommt und im Least Played Modus werden nun die 40 meistgespielten Helden eines Spieler ausgeblendet. Vorher waren es 20.



Die komplette Liste aller Änderungen im Detail haben wir natürlich auch noch einmal für euch:

Dota 2 Update - January 24h, 2013
 
- Added Troll Warlord!
- Added All Random to matchmaking!
- Added tournament calendar view to the Watch tab!
 
GAMEPLAY
- The pathfinder now ignores obstructions that are due to units that are not visible to the pathing unit.
- Crystal Maiden: Fixed Freezing Field channeling ending if you get purged.
- Dazzle: Fixed Poison Touch slow and stun applying if BKB was used after it had been applied
- Drow: Fixed Drow Illusions carrying the double bonus from Marksmanship
- Keeper of the Light: Fixed Chakra being castable on magic immune allies.
- Keeper of the Light: Fixed Manta dispelling Mana Leak.
- Lifestealer: Fixed Rage not removing certain buffs that BKB does (Empower, Haste, etc).
- Medusa: Fixed Mana Shield happening after Stout/Vanguard damage block rather than before.
- Meepo: Fixed Poof considering dead illusions as valid destinations.
- Morphling: Fixed Replicate dying if Morphling dies with Aegis.
- Timbersaw: Fixed Whirling Death sometimes taking too long to cast when used with Timber Chain.
- Timbersaw: Fixed Chakram cast time behavior
- Visage: Fixed Attack and Defense type on level 3 Familiars
- Warlock: Fixed Aghanim Warlock Golems not doing enough damage
- Fixed MKB dealing bonus damage to towers.
- Fixed ground courier being able to block lanes and surround Roshan.
- Fixed being able to lifesteal more life than the target has.
- Fixed Diffusal Blade cooldown being 12 seconds instead of 8
 
UI
- Added Practice vs Bots option in the Play menu.
- Added a privacy setting in the UI so that players can specify whether they want to allow external 3rd party websites to be able to access their match history (defaulted to private).
- Least Played mode now eliminates each players' top 40 played heroes, up from 20.
- Added completion cost to shop item tooltips, displayed if the player has one or more components.
- Added tooltips to the shop category buttons.
- Fixed the Repick option disappearing too soon
- Fixed bug where buffs would sometimes display an incorrect duration sweep.
- Bringing up the combat log will now hide the killcam.
- Fixed bug where sometimes spectators would, when inspecting a player, not see thier cosmetic items.
- Fixed bug where Dota 2 would not track changes in the Windows default audio device.
- When spectating a game in directed, hero chase, or player view, the mouse will no longer be locked to the window
 
STORE
- Added new item sets for Lone Druid and Necrolyte.
 
BOTS
- Added Necrolyte bot.
- Added Witch Doctor bot.
- Sven will no longer War Cry when doing a casual retreat.
- Fixed Viper bot not harassing with his unique attack modifier.
- Fixed bug in Sandstorm avoidance that always made bots maximalliy avoid it.
- Adjusted the values so that bots are more willing to tanking creeps at high health/tankability ratings.
- Bots now take into account cleaving when determining what neutral camps they're willing to farm.
- Death Prophet bot will now use Carrion Swarm more when laning.
- Fixed bug that would cause bots to fountain-dive sometimes.
 
WORKSHOP
- Added a "Show Low-Res Model" checkbox that toggles between showing the low & high resolution LODs for imported models when in Loadout camera view.
- Now automatically switches to showing low-res models in the Day/Night camera views, and high-res models in the Portrait camera view (since that's how they're used by the game)
- Fixed "Other" submission type displaying a "failed to find content file" when submitting.
- Fixed Preview not resetting background properly when moving from Portrait to Day/Night view.
- Fixed Preview losing hero rotation when going to and from Portrait view.
- Fixed a case where the Add Wearable slot buttons didn't work for some slots on some heroes (like Sven) 
 

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